top of page

Algemene voorwaarden

Juridisch

Deze website is eigendom van Nexes.

Maatschappelijke zetel:
Noordzandstraat 8
8000 Brugge

Telefoon: 056 34 21 27
Bereikbaarheid: Vanaf maandag t/m zaterdag van 10u tot 18u30, zondag van 14u uur tot 18u.
E-mailadres: info@Nexes.be


Ondernemingsnummer:
KBC bankrekeningnummer :

De Algemene Voorwaarden zoals hier omschreven zijn van toepassing op ieder product aangeboden op de Nexes online shop en alle leveringen. Iedere bestelling impliceert de aanvaarding van de verkoopsvoorwaarden. Op de Algemene Voorwaarden van Nexes is uitsluitend het Belgisch Recht van toepassing. De consument heeft het recht aan de verkoper mee te delen dat hij afziet van de online aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief binnen 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het product.

Aankoop en Betaling

De overeenkomst tussen Nexes en jou als koper komt tot stand op het moment dat je de door Nexes gestelde voorwaarden hebt geaccepteerd en daaraan hebt voldaan, onder voorbehoud van het recht van de verkoop af te zien zoals hoger bepaald. Het ontbreken van een gewone handtekening doet niet af aan de verbindende kracht van het aanbod en de aanvaarding daarvan. Nexes behoudt zicht het recht om een bestelling te weigeren of aan extra voorwaarden te onderwerpen zoals bij grote orders, bestellingen door minderjarigen, onvolledige bestelprocedures of problemen bij vorige orders. Nexes bevestigt altijd de aankoop per e-mail. Wanneer er nog geen bevestigingsmail is verstuurd is de overeenkomst nog niet van kracht. Betaling van producten gekocht bij Nexes geschiedt uitsluitend vooraf via de andere voorgestelde betaalmiddelen. De verkoper blijft eigenaar van alle goederen tot op het ogenblik van volledige betaling. In geval van niet tijdige betaling is Nexes bevoegd de overeenkomst met onmiddellijke ingang te ontbinden of (verdere) levering op te schorten tot het moment waarop je de betalingsverplichtingen volledig bent nagekomen. De Algemene Voorwaarden en de bevestigingsmails worden steeds opgemaakt in de taal van de website. 

Gebreken

Je bent verplicht de goederen onmiddellijk na ontvangst nauwkeurig te (doen) inspecteren. Hierbij dien je na te gaan of de geleverde goederen aan de overeenkomst beantwoorden: - Werden de juiste goederen geleverd? - Voldoen de geleverde goederen aan de overeengekomen kwaliteitseisen of - indien deze ontbreken - aan de eisen die gesteld mogen worden voor een normaal gebruik? Je verbindt je er toe om de verkochte goederen bij de levering in ontvangst te nemen en te onderzoeken of de kwaliteit en/of kwantiteit van de geleverde goederen overeenstemt met hetgeen werd overeengekomen.

 

Eventuele zichtbare gebreken betreffende de geleverde goederen dienen onverwijld en uiterlijk 48 uren na de levering schriftelijk aan Nexes te worden gemeld. Klachten wegens zichtbare gebreken zijn slechts geldig en worden slechts onderzocht op voorwaarde dat de verkochte goederen door de klant nog niet in gebruik werden genomen. Dergelijke klachten schorten de betalingsverplichting in hoofde van de klant niet op. De klant dient elk verborgen gebrek binnen een termijn van 30 dagen na de vaststelling ervan schriftelijk aan Nexes mee te delen. Bij gebrek aan dergelijke mededeling, verliest de klant zijn recht om een vordering wegens verborgen gebrek in te stellen. De kosten voor het retourneren van goederen die niet voldoen aan de beschrijving van het aanbod zijn ten laste van NEXES.

Over jou

Wanneer je een bestelling plaatst, moet je een e-mail ontvangen waarin de ontvangst van je bestelling bevestigd wordt. Vervolgens voeren we een standaard pre-autorisatiecontrole uit om na te gaan of er voldoende geld op de kaart staat.

We accepteren je bestelling alleen als de betaling goedgekeurd is en we het bedrag van je betaalkaart hebben afgeschreven. Dan wordt het contract afgesloten op basis van deze voorwaarden. 
Het kan zijn dat je je bestelling kort nadat de deze is geplaatst kunt annuleren - niet wijzigen. De timing hangt af van de door jou gekozen bezorgingsmethode (en wordt uiteengezet in de bevestigingsmail). Je kunt je bestelling niet wijzigen - je zult je bestelling moeten annuleren (en/of de oorspronkelijk bestelde artikelen retourneren), en een nieuwe moeten plaatsen.

Alle bestellingen zijn afhankelijk van beschikbaarheid en bevestiging van de bestelprijs. Maar maak je geen zorgen: als er een probleem is met een bestelling, zullen we contact met je opnemen.

Heel af en toe kan het nodig zijn dat we een bestelling moeten weigeren of annuleren, of een account moeten sluiten of blokkeren (zelfs als we je bestelling al eerder hebben bevestigd), bijvoorbeeld als we denken dat er iets niet pluis is met een bestelling of account. Als dit jou overkomt en je denkt dat we een fout hebben gemaakt, voel je dan alsjeblieft niet beledigd, maar neem contact op met de klantenservice en zij zullen dit graag met je bespreken. 

Prijzen en producten

Btw is in de prijzen inbegrepen. 

Afhankelijk van het bedrag van je bestelling of de bezorgingsoptie of het adres die/dat je kiest, kunnen er ook bezorgingskosten in rekening gebracht worden (zie hieronder). Dergelijke extra kosten zullen duidelijk weergegeven worden tijdens het afrekeningsproces en inbegrepen worden in het 'totaalbedrag'.

Informatie, afbeeldingen, mondelinge mededelingen, opgaven etc. met betrekking tot alle aanbiedingen en de belangrijkste kenmerken van de producten die telefonisch of via e-mail worden verstrekt worden zo nauwkeurig mogelijk (weer)gegeven of gedaan. Nexes is niet aansprakelijk voor door haar verstrekte adviezen, druk- en zetfouten op de website of door leveranciers of producenten verstrekte technische gegevens. Enkel producten die we effectief in stock hebben worden op de website getoond. Nexes doet er alles aan om deze gegevens correct mee te delen toch kan het voorvallen dat er een onmogelijkheid tot leveren voorvalt. Dit kan door onopzettelijke foutieve stockgegevens of producten die niet meer leverbaar zijn door de leveranciers. In deze gevallen zal Nexes u zo snel mogelijk verwittigen en u een oplossing voorstellen.

Als we een fout ontdekken die betrekking heeft op een artikel dat jij hebt besteld, zullen we je zo spoedig mogelijk op de hoogte stellen en je de mogelijkheid geven om je bestelling opnieuw te bevestigen, of te annuleren. 

De producten aangeboden door Nexes voldoen aan de wettelijke normen en mogen online worden verkocht. Het is mogelijk dat Nexes op haar website links opneemt naar andere websites die mogelijk interessant of informatief voor de bezoeker zijn. Dergelijke links zijn louter informatief. Nexes is niet verantwoordelijk voor de inhoud van de website waarnaar wordt verwezen of het gebruik daarvan.

Prijzen

Voor het afrekenen worden de prijzen van de goederen meegedeeld. Alle prijzen zijn uitgedrukt in Euro’s en zijn inclusief BTW. De verzendingskosten worden apart vermeld, voordat u definitief afrekent. Indien de prijsweergave fout is ten gevolge van een technische fout, is er tussen partijen geen overeenkomst tot stand gekomen; de klant kan hier geen rechten aan ontlenen. Aanbiedingen zijn geldig zolang de voorraad strekt.

Levering

Voordat je je bestelling afrondt, krijg je verschillende bezorgingsopties te zien waaruit je kunt kiezen, samen met de verwachte levertijd en -datums, afhankelijk van het bezorgadres. 

Soms kunnen er zich vertragingen voordoen, bijvoorbeeld door vertraging bij de post of het koeriersbedrijf, logistieke problemen of slechte weersomstandigheden. We zullen je zo veel mogelijk op de hoogte houden en normaal gesproken zou je de voortgang van je pakket moeten kunnen volgen. 

De door NEXES opgegeven leveringstermijnen zijn indicatief. De uiterste leveringstermijn is 30 dagen na ontvangst van de bestelling, met uitzondering van betaling via overschrijving waarbij geldt dat de uiterste leveringstermijn 30 dagen is na ontvangst van de betaling. Zodra de te leveren producten op het opgegeven afleveradres zijn geleverd, gaat het risico, waar het deze producten betreft, over op de koper. Bij leveringen in het buitenland kunnen afwijkende voorwaarden gelden. Nexes levert in volgende landen: België, Nederland, Frankrijk, Luxemburg. Levering gebeurt uitsluitend via BPost tenzij voorafgaand aan de overeenkomst anders is overeengekomen. Contactgegevens van BPost kan u vinden op volgende website: www.bpost.be.

Retourneringen en terugbetaling

Bekijk hier ons volledige retourbeleid.

Een ongewenst artikel retourneren?

Zolang een artikel zich nog in de originele staat bevindt, accepteren we retouren, met inachtneming van de onderstaande regels waaronder ook regels voor eerlijk gebruik.

Als je een artikel retourneert binnen 14 dagen nadat je het artikel hebt ontvangen of het klaar om opgehaald te worden was, geven we je een volledige terugbetaling voor het artikel via de oorspronkelijke betaalmethode.

Als je een artikel retourneert binnen 14 en 30 dagen nadat je het artikel hebt ontvangen of het klaar om opgehaald te worden was, geven we je een Nexes -cadeaubon ter waarde van het bedrag dat overeenkomt met de prijs die je voor het artikel hebt betaald.
We streven ernaar om je binnen 14 dagen na ontvangst van het geretourneerde artikel terug te betalen.

Als je een terugbetaling voor een artikel aanvraagt tijdens de bovenstaande termijnen, maar je kunt het om een of andere reden niet naar ons terugsturen, neem dan contact met ons op, maar elke terugbetaling zal dan naar eigen goeddunken plaatsvinden.

Bedenktijd (zichttermijn)

Voor alle producten online aangekocht bij Nexes heb je volgens de Belgische wet betreffende de handelspraktijken, de voorlichting en bescherming van de consument van 6 april 2010, een bedenktijd van 14 kalenderdagen. Tijdens de bedenktijd verwachten we dat je zorgvuldig omgaat de goederen en de verpakking. Er is geen verzakingsrecht wanneer het product en de verpakking niet meer in originele, complete, onbeschadigde en ongebruikte staat verkeren. Wanneer je gebruik wenst te maken van het verzakingsrecht dien je je te retourneren artikelen binnen de gestelde 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het product terugsturen naar NEXES, Noordzandstraat 8, 8000 Brugge.

Aan het afzien van de aankoop is geen betaling van een boete verbonden, wij vragen gewoon een reden op te geven zodat wij ons cliënteel in de toekomst nog beter te kunnen bedienen. Meer informatie over het annuleren of retourneren van uw bestelling vindt u in de rubriek annuleren, retourneren en ruilen op onze website. De goederen dient u onbeschadigd, ongebruikt en ongeopend (in originele staat en verpakking) uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na ontvangst retourneren. De verzenddatum geldt als controle. Alle meegezonden documentatie en verpakkingsmaterialen dienen te worden gevoegd bij de retourzending, evenals uw naam en bestelnummer. De rechtstreekse kosten voor retourneren vallen ten laste van de koper. Ongefrankeerde of onvoldoende gefrankeerde zendingen worden steeds geweigerd en teruggestuurd naar afzender. Nexes betaalt u het complete aankoopbedrag binnen 14 dagen die volgen op de herroeping terug. Als blijkt dat de goederen niet conform de voorwaarden van het verzakingsrecht zijn ontvangen dan wordt het aankoopbedrag niet, of niet volledig terugbetaald. Het product blijft in dat geval uw eigendom. Op uw verzoek kan het product ook opnieuw naar u worden verstuurd. De Koper moet het terugzendingsbewijs laten valideren door de Post en bijhouden. Niet gefrankeerde zendingen of rembourszendingen worden geweigerd. Goederen moeten worden teruggestuurd naar het volgend adres: Nexes, Noordzandstraat 8, 8000 Brugge

Wat dan?


We accepteren geen retouren voor ongewenste artikelen na de hierboven genoemde retoursperioden. Als je probeert te retourneren, moeten we de retourzending mogelijk naar je terugsturen en je vragen de verzendkosten te betalen.

Bewijs van verzending

Wij raden je ten sterkste aan om een bewijs van verzending te vragen en volg ons retourproces (klik hier voor meer informatie over ons retourbeleid). Ons retouradres is: Nexes, Noordzandstraat 8, 8000 Brugge.

Originele staat

 

Alle artikelen moeten worden geretourneerd in hun originele staat en in de originele verpakking met alle kaartjes.

Pas de schoenen alleen op vloeren met vloerbedekking zodat de schoenzolen niet beschadigd raken. Schoenen moeten geretourneerd worden in de originele doos en met het originele beschermzakje (als deze erbij zit).

Alle artikelen worden geïnspecteerd in het magazijn. Uiteraard is het prima om een artikel te passen zoals je dat in een winkel zou doen, maar draag of gebruik het niet. Als je een artikel past, ben dan alsjeblieft voorzichtig (gebruik geen onnodige kracht) en draag geen make up, parfum of deodorant, dit kan vlekken of geuren achter laten op de kleding.

Als een artikel gedragen, gebruikt, beschadigd of in een onverkoopbare staat aan ons wordt geretourneerd of waarbij de bovenstaande instructies niet zijn gevolgd, kunnen we je niet terugbetalen en moeten we het artikel mogelijk naar je terugsturen. Je zult dan zelf de bezorgkosten moeten betalen. Als alternatief kunnen we (naar eigen goeddunken) ervoor kiezen om je terugbetaling te verlagen om een eventuele waardevermindering van een artikel weer te geven.
Alle geretourneerde artikelen moeten waar mogelijk in de originele staat en verpakking worden verzonden, inclusief labels (schoenen moeten bijvoorbeeld worden geretourneerd met de originele schoenendoos).

Dit heeft geen invloed op je wettelijke rechten.

Als je account is gedeactiveerd en je moet iets retourneren, neem dan alsjeblieft contact op met ons.

Houd er rekening mee dat we ons het recht voorbehouden om gerechtelijke stappen tegen je te ondernemen als de items die je retourneert niet overeenkomen met wat je hebt besteld.

Jouw informatie

In ons privacybeleid wordt uiteengezet hoe we jouw informatie gebruiken. Vergeet niet om 'Mijn account' bij te werken als je gegevens wijzigen zodat we je onze beste service kunnen blijven geven (je kunt hier ook je marketingvoorkeuren updaten).

Intellectueel eigendomsrecht, software en inhoud

 

Nexes is eigenaar van de intellectuele eigendomsrechten van de website en de inhoud ervan, of heeft toestemming om deze te gebruiken. Deze rechten zijn overal ter wereld beschermd. Alle dergelijke rechten zijn voorbehouden. 

Je mag de inhoud van onze website alleen opslaan, afdrukken en weergeven voor je eigen persoonlijke gebruik. Je mag geen enkel deel van de website voor commerciële doeleinden gebruiken, tenzij je hiervoor onze expliciete toestemming hebt.

Verder mag je ook ons Nexes -logo of andere merken of handelsmerken (of merken die er qua kleuren erg op lijken) niet gebruiken zonder onze uitdrukkelijke toestemming. 

Linken naar onze website

We vinden het prima als je naar Nexes.be linkt, zo lang dit op een niet-commerciële wijze gebeurt, eerlijk en legaal gedaan wordt en onze reputatie niet schaadt of ervan profiteert. 

Link niet naar ons op een wijze die op welke manier dan ook zou kunnen suggereren dat er sprake is van goedkeuring of ondersteuning van Nexes waar dit niet het geval is. 

Onze website mag niet zonder onze toestemming binnen het kader van een andere website worden gebruikt.

Heb je klachten of wil je ons spreken?

Soms gaan er dingen fout en wil je misschien contact met ons opnemen. Neem in dat geval contact op met ons zodat we er samen met jou aan kunnen werken om een oplossing te vinden voor eventuele problemen die je met onze diensten hebt.

E-mail info@Nexes.be
Facebook: www.facebook.com/Nexes/
Met de post: Nexes, Noordzandstraat 8, 8000 Brugge

Juridische zaken

Wij behouden ons het recht voor om onze diensten en/of alle willekeurige delen van de website (inclusief onze algemene voorwaarden) te allen tijde te wijzingen, verwijderen of af te wisselen.
Deze voorwaarden en alle transacties en interacties tussen ons en jou zijn onderworpen aan de Belgische wet en de exclusieve jurisdictie van de Belgische rechtbanken.

Overmacht

Onder overmacht wordt begrepen, alle van buiten komende oorzaken, voorzien of niet-voorzien waarop Nexes geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor Nexes niet in staat is haar verplichtingen na te komen. Nexes heeft ook het recht zich op overmacht te beroepen, indien de omstandigheid die (verdere) nakoming verhindert, intreedt nadat Nexes haar verbintenis had moeten nakomen. Tijdens overmacht worden de leverings- en andere verplichtingen van Nexes opgeschort. Indien de periode waarin door overmacht nakoming van de verplichtingen door Nexes niet mogelijk is langer duurt dan 8 weken, zijn beide partijen bevoegd de overeenkomst te ontbinden, zonder dat er in dat geval een verplichting tot schadevergoeding bestaat.

Geschillen 

Op alle aanbiedingen en overeenkomsten is uitsluitend Belgisch recht van toepassing, met uitsluiting van de principes van rechtsconflicten in de ruimte. Alle geschillen die verband houden met of voortvloeien uit aanbiedingen van Nexes, of overeenkomsten die met haar gesloten zijn, worden voorgelegd aan de bevoegde rechter, tenzij een dwingende wetsbepaling uitdrukkelijk een andere rechter als bevoegd aanwijst.

Beperking van aansprakelijkheid

De informatie op de website is van algemene aard. De informatie is niet aangepast aan persoonlijke of specifieke omstandigheden, en kan dus niet als een persoonlijk, professioneel of juridisch advies aan de gebruiker worden beschouwd. Nexes levert grote inspanningen opdat de ter beschikking gestelde informatie volledig, juist, nauwkeurig en bijgewerkt zou zijn. Ondanks deze inspanningen kunnen onjuistheden zich voordoen in de ter beschikking gestelde informatie. Indien de verstrekte informatie onjuistheden zou bevatten of indien bepaalde informatie op of via de site onbeschikbaar zou zijn, zal naam onderneming de grootst mogelijke inspanning leveren om dit zo snel mogelijk recht te zetten. Nexes kan evenwel niet aansprakelijk worden gesteld voor rechtstreekse of onrechtstreekse schade die ontstaat uit het gebruik van de informatie op deze site. Indien u onjuistheden zou vaststellen in de informatie die via de site ter beschikking wordt gesteld, kan u de beheerder van de site contacteren. De inhoud van de site (links inbegrepen) kan te allen tijde zonder aankondiging of kennisgeving aangepast, gewijzigd of aangevuld worden.

Nexes geeft geen garanties voor de goede werking van de website en kan op geen enkele wijze aansprakelijk gehouden worden voor een slechte werking of tijdelijke (on)beschikbaarheid van de website of voor enige vorm van schade, rechtstreekse of onrechtstreekse, die zou voortvloeien uit de toegang tot of het gebruik van de website. Nexes kan in geen geval tegenover wie dan ook, op directe of indirecte, bijzondere of andere wijze aansprakelijk worden gesteld voor schade te wijten aan het gebruik van deze site of van een andere, inzonderheid als gevolg van links of hyperlinks, met inbegrip, zonder beperking, van alle verliezen, werkonderbrekingen, beschadiging van programma’s of andere gegevens op het computersysteem, van apparatuur, programmatuur of andere van de gebruiker.

De website kan hyperlinks bevatten naar websites of pagina’s van derden, of daar onrechtstreeks naar verwijzen. Het plaatsen van links naar deze websites of pagina’s impliceert op geen enkele wijze een impliciete goedkeuring van de inhoud ervan. Nexes verklaart uitdrukkelijk dat zij geen zeggenschap heeft over de inhoud of over andere kenmerken van deze websites en kan in geen geval aansprakelijk gehouden worden voor de inhoud of de kenmerken ervan of voor enige andere vorm van schade door het gebruik ervan.

Intellectuele eigendomsrechten

De inhoud van deze site, met inbegrip van de merken, logo’s, tekeningen, data, product- of bedrijfsnamen, teksten, beelden e.d. zijn beschermd door intellectuele rechten en behoren toe aan Nexes of rechthoudende derden. 

Vragen en klachten

Klachten of betwistingen dienen binnen de 7 dagen na levering gemeld te worden. In geval de klacht gegrond wordt bevonden is onze aansprakelijkheid beperkt tot de omruiling van de goederen. Elke aansprakelijkheid van de verkoper beperkt zich tot het daadwerkelijk betaalde bedrag van de bestelling. Nexes behandelt vragen en klachten steeds binnen de redelijke termijn van 7 kalenderdagen. Klachten en/of vragen kunnen ingediend worden door een mail te sturen naar info@Nexes.be

bottom of page