top of page

Verzending- en retourbeleid​

 

Levering

 

Voordat je je bestelling afrondt, krijg je verschillende bezorgingsopties te zien waaruit je kunt kiezen, samen met de verwachte levertijd en -datums, afhankelijk van het bezorgadres. 

Soms kunnen er zich vertragingen voordoen, bijvoorbeeld door vertraging bij de post of het koeriersbedrijf, logistieke problemen of slechte weersomstandigheden. We zullen je zo veel mogelijk op de hoogte houden en normaal gesproken zou je de voortgang van je pakket moeten kunnen volgen. 

De door NEXES opgegeven leveringstermijnen zijn indicatief. De uiterste leveringstermijn is 30 dagen na ontvangst van de bestelling, met uitzondering van betaling via overschrijving waarbij geldt dat de uiterste leveringstermijn 30 dagen is na ontvangst van de betaling. Zodra de te leveren producten op het opgegeven afleveradres zijn geleverd, gaat het risico, waar het deze producten betreft, over op de koper. Bij leveringen in het buitenland kunnen afwijkende voorwaarden gelden. Nexes levert in volgende landen: België, Nederland, Frankrijk, Luxemburg. Levering gebeurt uitsluitend via BPost tenzij voorafgaand aan de overeenkomst anders is overeengekomen. Contactgegevens van BPost kan u vinden op volgende website: www.bpost.be.

 

Een ongewenst artikel retourneren?

Zolang een artikel zich nog in de originele staat bevindt, accepteren we retouren, met inachtneming van de onderstaande regels waaronder ook regels voor eerlijk gebruik.

Als je een artikel retourneert binnen 14 dagen nadat je het artikel hebt ontvangen of het klaar om opgehaald te worden was, geven we je een volledige terugbetaling voor het artikel via de oorspronkelijke betaalmethode.

Als je een artikel retourneert binnen 14 en 30 dagen nadat je het artikel hebt ontvangen of het klaar om opgehaald te worden was, geven we je een Nexes -cadeaubon ter waarde van het bedrag dat overeenkomt met de prijs die je voor het artikel hebt betaald.

We streven ernaar om je binnen 14 dagen na ontvangst van het geretourneerde artikel terug te betalen.

Als je een terugbetaling voor een artikel aanvraagt tijdens de bovenstaande termijnen, maar je kunt het om een of andere reden niet naar ons terugsturen, neem dan contact met ons op, maar elke terugbetaling zal dan naar eigen goeddunken plaatsvinden.

Bedenktijd (zichttermijn)

Voor alle producten online aangekocht bij Nexes heb je volgens de Belgische wet betreffende de handelspraktijken, de voorlichting en bescherming van de consument van 6 april 2010, een bedenktijd van 14 kalenderdagen. 

 

Tijdens de bedenktijd verwachten we dat je zorgvuldig omgaat de goederen en de verpakking. Er is geen verzakingsrecht wanneer het product en de verpakking niet meer in originele, complete, onbeschadigde en ongebruikte staat verkeren. Wanneer je gebruik wenst te maken van het verzakingsrecht dien je je te retourneren artikelen binnen de gestelde 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het product terugsturen naar NEXES, Noordzandstraat 8, 8000 Brugge.

Aan het afzien van de aankoop is geen betaling van een boete verbonden, wij vragen gewoon een reden op te geven zodat wij ons cliënteel in de toekomst nog beter te kunnen bedienen. Meer informatie over het annuleren of retourneren van uw bestelling vindt u in de rubriek annuleren, retourneren en ruilen op onze website. De goederen dien je onbeschadigd, ongebruikt en ongeopend (in originele staat en verpakking) uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na ontvangst retourneren. De verzenddatum geldt als controle. Alle meegezonden documentatie en verpakkingsmaterialen dienen te worden gevoegd bij de retourzending, evenals uw naam en bestelnummer. De rechtstreekse kosten voor retourneren vallen ten laste van de koper. Ongefrankeerde of onvoldoende gefrankeerde zendingen worden steeds geweigerd en teruggestuurd naar afzender. Nexes betaalt u het complete aankoopbedrag (verzendkosten niet inbegrepen) binnen 14 dagen die volgen op de herroeping terug. Als blijkt dat de goederen niet conform de voorwaarden van het verzakingsrecht zijn ontvangen dan wordt het aankoopbedrag niet, of niet volledig terugbetaald. Het product blijft in dat geval uw eigendom. Op uw verzoek kan het product ook opnieuw naar u worden verstuurd. Dan moet u het terugzendingsbewijs laten valideren door de Post en bijhouden. Niet gefrankeerde zendingen of rembourszendingen worden geweigerd. Goederen moeten worden teruggestuurd naar het volgend adres: Nexes, Noordzandstraat 8, 8000 Brugge

Wat dan?


We accepteren geen retouren voor ongewenste artikelen na de hierboven genoemde retoursperioden. Als je probeert te retourneren, moeten we de retourzending mogelijk naar je terugsturen en je vragen de verzendkosten te betalen.

Bewijs van verzending

Wij raden je ten sterkste aan om een bewijs van verzending te vragen. Ons retouradres is: Nexes, Noordzandstraat 8, 8000 Brugge.

Originele staat

 

Alle artikelen moeten worden geretourneerd in hun originele staat en in de originele verpakking met alle kaartjes.

Pas de schoenen alleen op vloeren met vloerbedekking zodat de schoenzolen niet beschadigd raken. Schoenen moeten geretourneerd worden in de originele doos en met het originele beschermzakje (als deze erbij zit).

Alle artikelen worden geïnspecteerd in het magazijn. Uiteraard is het oké om een artikel te passen zoals je dat in een winkel zou doen, maar draag of gebruik het niet. Als je een artikel past, wees dan voorzichtig (gebruik geen onnodige kracht) en draag geen make up, parfum of deodorant, dit kan vlekken of geuren achter laten op de kleding.

Als een artikel gedragen, gebruikt, beschadigd of in een onverkoopbare staat aan ons wordt geretourneerd of waarbij de bovenstaande instructies niet zijn gevolgd, kunnen we je niet terugbetalen en moeten we het artikel mogelijk naar je terugsturen. Onder beschadiging verstaan we ook scheuren en vlekken. Je zult dan ook zelf de bezorgkosten moeten betalen. Als alternatief kunnen we ervoor kiezen om je terugbetaling te verlagen om een eventuele waardevermindering van een artikel weer te geven.
Alle geretourneerde artikelen moeten waar mogelijk in de originele staat en verpakking worden verzonden, inclusief labels (schoenen moeten bijvoorbeeld worden geretourneerd met de originele schoenendoos).

Dit heeft geen invloed op je wettelijke rechten.

Als je account is gedeactiveerd en je moet iets retourneren, neem dan alsjeblieft contact op met ons.

Houd er rekening mee dat we ons het recht voorbehouden om gerechtelijke stappen tegen je te ondernemen als de items die je retourneert niet overeenkomen met wat je hebt besteld.

bottom of page